19/01/2012


Sinds het moment dat ik hoorde dat we een profielwerkstuk moesten maken, iets waar we meer dan 70 uur aan moesten werken, naast al het gewone school werk, en voor 50% meetelt voor maatschappijleer, wist ik dat dit iets moest worden wat ik leuk en interessant vind. Maar de vraag was nog steeds: 
Wat ga ik doen? 
Gelukkig bestaat tegenwoordig internet waarop mensen die al eens eerder een profielwerkstuk gemaakt hebben hun ideeën dumpen. Dus na heel wat research, vond ik wat ik wilde doen als profielwerkstuk. Een tijdschrift maken. Het leek me super leuk om te maken en ik zou er mijn 70 uur met plezier aan besteden. Bovendien kan ik zoawel zowel met fotografie als grafisch design bezig zijn. Iets wat ik beiden leuk vind om uit te proberen, aangezien ik na de havo een grafische studie wil volgen. 

Mijn keuze was dus gemaakt, ik ging een tijdschrift maken voor mijn profielwerkstuk. Een tijdschrift waarvan ik zelf zou denken ‘ja dit zou ik kopen en lezen’ en niet alleen ik maar ook andere jongeren. 
Het was zoals verwacht uiteindelijk heel erg veel werk, ik heb de 70 uur gemakkelijk gehaald. Maar het was vooral ook leuk werk. Ik heb heel erg veel hulp gehad van vrienden, familie en begeleiders, niet alleen op gebied van foto’s maken, interviews afnemen, dingen regelen. Maar ook door middel van kritiek geven en me gemotiveerd houden om er mee door te gaan. Ik heb tijdens het maken van het tijdschrift ook een website bijgehouden, een beetje als logboek. Met de reden dat ik vrienden en mensen van buiten af ook kon laten zien waar ik mee bezig was. En om zo ook een beetje het web-design, waar ik me ook voor interesseer, er bij te betrekken. Hier door kreeg ik vaak dat mensen me ook aanspraken over YOUTH. Ik denk dat ik dat uiteindelijk een van de leukste  dingen vond van dit profielwerkstuk.

Daarnaast vond ik het ontzettend leuk om al die nieuwe mensen te ontmoeten zoals op Breakfest en hen vragen te stellen. Maar ook om mensen te interviewen over hun passie, zoals bijvoorbeeld DeWolff mensen van mijn leeftijd die nu al zo veel bereikt hebben. Verder heeft het me met allerlei nieuwe dingen laten kennismaken, zoals het regelen en stijlen van fotoshoots, het regelen van interviews, maar ook bezig zijn met lay-out design enz. 
Al met al heb ik met heel veel plezier aan mijn profiel werkstuk gewerkt. En hopelijk is dat ook te zien aan het tijdschrift zelf! 


Love,
Michelle Janssen


+ 120 minuten

Geen opmerkingen: